vineri, 8 noiembrie 2013

Dermatita seboreica




Daca pana acum mi-am dorit sa vorbim doar despre frumusetea parului, uite ca a sosit momentul sa vorbim si despre afectiuni.
Cum in ultima perioada am fost extrem de agitata, stresata si ingandurata, ar fi fost nefiresc ca organismul meu sa nu sufere nici macar o transformare negativa. Asa se face ca, dupa ce m-am mai linistit in ceea ce priveste starea de sanatate a mamei mele, m-am dezmeticit in mijlocul unei dermatite. In ultima saptamana, singurul lucru pe care l-am facut a fost sa ma scarpin, fiind prea ocupata cu spitale, tratamente si alte chestiuni de acest gen.








In cazul meu, lucrurile au stat in felul urmator:
Prima data am crezut ca samponul pe care l-am folosit ultima data mi-a provocat o alergie ( Head & Shoulders).. Ipoteza era cu atat mai credibila, cu cat eu chiar am o puternica antipatie pentru aceasta marca; insa, cum eu imi terminasem tubul, am facut imprudenta sa il folosesc pe cel al logodnicului meu.
Cu proxima ocazia, am folosit sampon agreat; vant puternic, “alergia” rezista…. Zic.
Cand am vazut ca gluma se ingroasa, ca mancarimea coboara pe umeri in jos, ca urechile ardeau, nu mai era doar o mancarime (semn ca trecusera la next level), ca imi venea sa imi rup pielea de pe gat si obraji, am zis “STOP”.

Am cautat pe net si ce am gasit aici  mi s-a potrivit manusa!

Asadar, la 12 noaptea imi preparam o masca emolienta, cu urmatoarele ingrediente gasite in frigider si nu numai:
-3 galbenusuri de ou;
-ulei de masline;
-ulei de ricin;
-miere de albine;



In prepararea unei masti nu e o regula sa tii cont de cantitatea fiecarui ingredient in parte; Adica; nu exista “prea mult” sau “prea putin”. ideea e ca la finalul povestii, sa aiba consistenta unei masti, pe care s-o aplici cu pensula sau degetele, nu cu pipeta!
Un alt aspect, la fel de important, este calitatea ingredientelor. Ingredientele din aceasta postare sunt bio:
 -mierea este de la producator, de la tara;
- uleiul de masline este si el bio; extravirgin presat la rece ( produs in ferma particulara, Poligiros Halkidiki, nebranduit)...
-Uleiul de ricin, desi nu e in recipient din sticla, e de foarte buna calitate;
-la capitolul "oua" stam mai prost; aseara aveam in frigider doar de la MegaImage; si cum imi inchipui ca nu au gaini la vestiare, nu sunt bio! :)) next time, rural eggzz!!

In cca 15 secunde era gata masca mea; am aplicat-o la radacina si ma minunam cum imi lua mancarimea “cu mana”, desi eu eram obisnuita cu expresia la propriu, in ultima saptamana!!
Cu restul mastii am facut urmatoarea inginerie: am pus-o intr-un dispozitiv cu pulverizator peste care am turnat apa calduta; Continutul l-am pulverizat pe toata lungimea parului, apoi mi-am tras un coc de soacra mare pe care l-am acoperit cu folie din plastic. Tineti cont de faptul ca eu eram interesata de calmarea scalpului si de hidratatea lui, din aceasta cauza am “neglijat” parul pe lungime! Promit sa nu mai fac, ma revansez curand! :D

            La acea ora, nu mi-a dat prin cap sa postez un articol a doua zi , prin urmare nu am facut poze; in orice caz, imaginati-va un “omulet Oblio” cu folie de celofan pe cap; cam asa aratam!
Dimineata, mi-am pus un prosop fierbinte de cap apoi, dupa cateva minute am dat fuga-fuguta sub dus ,avand in cap macabrul scenariu in care parul imi va curge in cada, lasand darele roz-sangerii cu o alopecie de toata frumusetea…. Spre marea mea bucurie, m-am simtit super in timp ce apa calduta imi alinta scalpul iar parul a ramas la locul lui..
Chiar am facut o poza in care se vede clar ca scalpul are culoarea normala de scalp, si nu mai e “rosu de suparare” cum era aseara…


Astazi fug la farmacie sa-mi iau un sampon cu ichtiol si o crema calmanta si iau in serios varianta unei vizite la dermatolog, pt luni.
Daca v-ati confruntat vreodata cu aceasta problema, stiu ca nu veti fi egoisti si imi veti scrie ce tratamente ati urmat voi, sau alte sfaturi utile!

Va multumeste, (inca..) pletoasa voastra Dana!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu